.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درهاى باز آسمان
مجيد امينى
درهاى باز آسمان

ماه رمضان ماه سرور و شادمانى معنوى بندگان خدا بار ديگر رخ نموده است. هلال اين ماه نقطه آغاز بزرگ ترين مهمانى عالم است. اين بار ميزبان، خداست و مهمانان بندگان او. باور كنيم كه او در ميزبانى خود كمترين نقصى ندارد و بيشترين مرحمت را نصيب مهمان خود مى كند، اما اگر مهمان قدر ضيافت و آداب مهمانى را بداند. ادب اول و آخر اين مجلس باشكوه الهى ترك هر چيزى است كه موجب نارضايتى ميزبان مى شود.
بياييم اين بار بهتر از گذشته رعايت حرمت ميزبان را كنيم. مباد كه مصداق كلام اميرالمومنين (ع) شويم كه «كم من صائم ليس له من صيامه الا الجوع و الظمأ» واى به حال روزه دارى كه فقط متحمل گرسنگى و تشنگى شده است.
بياييم مصداق كلام ديگر مولا باشيم كه روزه ماه مبارك سپرى از عذاب الهى است.عظمت اين ماه الهى از قدر فهم و درك ما آدميان خارج است و براى فهمى مختصر از اين عظمت چه كلام و توصيفى بهتر از كلام معصومين كه خود اصل و حقيقت ليله القدرند.
در اين مقال نگاهى گذرا به بخش هايى از كلام و دعاى سيدالساجدين (ع) در آستانه ماه مبارك رمضان مى اندازيم كه هم توصيفى از اين روز و شب هاى بى بديل و هم مثالى از دعاهاى نيكو در اين ماه است.
الحمدلله الذى جعل من تلك السبل شهره شهر رمضان شهر الصيام و شهر الاسلام و شهر الطهور و شهر التمحيص و شهر القيام
سپاس خداى را كه از جمله آن راه ها ماه خود، رمضان را قرار داد. ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاكى، ماه آزمايش و ماه قيام.
اللهم صل على محمد و آله و الهمنا معرفه فضله و اجلال حرمته
خدايا بر محمد و آلش درود فرست و معرفت برترى اين ماه و بزرگداشت حرمت آن را به ما الهام كن.خدايا ما را يارى ده در اين ماه به حفظ جوارح از گناهان. ما را يارى كن كه مقصد و مقصودى غير تو نداشته باشيم.
خدايا ما را در اين ماه بر اوقات نمازها به نحوى كه حدودش را معين و واجباتش را مقرر فرمودى آگاه ساز.
بار الها تو را به حق اين ماه و به حق هر كسى كه از آغاز تا پايان آن بندگى تو كرده بر محمد و آل محمد درود فرست و ما را به كرامتى كه به اولياى خود وعده دادى سزاوار كن. خدايا ما را در سايه رحمتت در رديف كسانى قرار ده كه استحقاق برترين مرتبه را نزد تو پيدا كرده اند. خدايا همراه با گذشت ماه رمضان از گناهان ما درگذر.
خدايا اين ماه را از عبادت مان سرشار ساز و اوقاتش را به طاعت مان از تو زينت ده. خدايا ما را يارى كن كه روز ماه رمضان شاهد غفلت ما و شبش گواه تقصير ما نباشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.